ahu-aahuu

Min näsa har försvunnit bort i något slags förkyldland, och den verkar inte ha några planer på att komma tillbaka den närmsta tiden. Tack!
Som om det inte vore nog måste jag lära mig allting om nittonhundratalets histora till på onsdag och jag förstår inte hur min knappa tid ska räcka till. När jag blir stor ska jag uppfinna en sovautomat, där man kan spara sömn. Varenda gång man sover mer än sina åtta timmar stoppar man in extratimmarna i maskinen, och där ligger de tills man behöver dem.
Inatt till exempel, jag hade gärna suttit uppe -klarvaken- med mina anteckningar och en kopp varmt citronvatten. Om inte annat hade jag iaf behövt det. Men det går inte för sig, jag ligger redan på minussidan i sovtimmar efter natten hon Martin. (Och en hel jävla dag i stadshallen..) Så ge mig en sovautomat och ett startkapital på sådär en veckas sömn i julklapp och jag blir glad!

Vi var ute och körde idag, det var fridfullt. Mycket mer fridfullt än jag trott att det skulle vara. Pappa pratade lugnt och jag satt mest tyst och tittade fram. Det är så grått i mitt Skåneland. Åtta dagar kvar till jul och det är bara grått. Jag var tankspridd och trött, men nog var det fridfullt.

hade någonting att säga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0