forever young

image5

Jag orkar ingenting, och minst av allt orkar jag ligga fler timmar i min säng.
Och tänka för mycket. Skriva för mycket .
Imorgon måste jag masa mig till Lund för att sjunga opera med en viss fru Bolin.
Men det blir nog roligt. Om inte annat är en det ju en erfarenhet.

Jag har hört att man ska ta vara på sina färdigheter.
Göra det man kan och det man är bra på.
Fy.
Vad ska jag ta vara på? Att jag kan läsa böcker och lära mig att räkna ekvationer?
Att jag kan hålla mig stämma när 60 musikaliska pojkar och flickor ropar ho-ho?
Dagarna är långa, men åren allt för korta.
Snart måste jag veta. Och är det något jag inte orkar så är det definitivt det..

Jag vill dansa, jag vill svänga mina bastanta höfter i månljus och sjunga tills rösten inte finns mer.
Barfota på grusiga vägar tills fötterna skriker efter nåd.
Det vill jag, inte tänka för mycket!


hade någonting att säga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0