smaka en kaka

vi brukade somna med huvudet långt nere i kudden
och vakna med den där huvudvärken som bultar i andra sidan rummet
så plockade vi löv och klistade in på tunna, knasrtande skrivboksblad
medans mjölken bredde ut sig ditt te
jag vet
ingenting är som då
och fast att jag vill smaka sötma
och känna en hand i min nacke
spelar sekunderna ingen roll


Mitt nagellack flagnar och försvinner, precis som min vilja att göra någonting alls.
Jag komplicerar och tänker för mycket, jag vänder och vrider tills det inte längre finns något upp och något ner.
Hösten som skulle bli min räddning är faktiskt här och jag finner mig själv väntandes på att livet ska komma och ta mig dit jag vill. Hämta mig i en skinande bil och köra bortom alla murar och stängsel i min hjärna!

Min kära syster Emma och jag dansar vilt i köket och mimar till "Does your mother know".
Sen sjunger hon om att hon är en idiot, och att hon inte har någonting emot det.
För; 'mer än så kan ingen bli' och hon anar nog inte hur rätt hon har.

Det är galet hur små saker kan göra en dag så mycket bättre. Hanna, Sara och jag köpte 5 paket Euroshopper-kakor för att bygga upp vårt förråd, och jag log hela dagen.


hade någonting att säga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0