my heart is beating, beating like ringo

image72
bild

Jag skulle kunna offra vad som helst för våren, jag hade offrat sommaren och hösten jag så högt älskar för dessa vårdagar. (Och vem bryr sig om att det inte hade blivit lika speciellt då?)
Sitta och svänga med benen på en bänk, äta glass under körsbärsträd, sjunga Jens Lekman på väg hem från bussen och höra gruset knastra under tygskorna, läsa Boye i trädgården och bara leva. Om inte nytvättat hår är Guds gåva till människan måste våren vara det.
Idag när jag satt och stirrade på mattetalen på Meits "kluriga" prov fick jag en sådan lust och inspiration att skriva en lite saga om kärlek mellan mina lärare. Så det ska jag göra inatt, eller imorgon. Kanske får ni läsa den någon gång.

hade någonting att säga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0