draco makes me

image32

Det regnar och allt jag vill är att vintern ska packa sina saker och åka här ifrån. Lämna plats för våren och massvis med timmar i solen utanför skolan, nere vid sjön eller på gräset utanför musikskolan. Dessutom vill jag gärna trippa runt i mina nya kängor och känna mig som Madicken. Det kan nog inte blir bättre.
Tessan gav vissa tecken på att tycka att 2007 inte blev riktigt lika bra som vi kanske hoppades att det skulle bli. Och när jag tänker tillbaka måste jag nog säga att hon har rätt. Mycket var bra, mycket var väldigt väldigt bra. Men ungefär lika mycket var grått och en aning märkligt.
Så jag känner att det är min skyldighet, för Tessans -och inte minst för min egen- skull, att se till att detta året blir allt vi drömmer om att det ska bli. Med start nu, här och nu.

Det finns en tanke. En irriterande och ganska obetyldig tanke, som funnits där länge. (Kanske ändå sedan vi började på lel..) Innan har jag alltid vetat varför, men nu? Det är annorlunda nu och jag kan inte för mitt liv förstå hur den har kunnat växa sig så stor och tidskrävande på så kort tid. Arg blir jag, för jag är ju så glad och förtjänar bättre än att kämpa mot så starka krafter. Det är bara konstigt och jag skäms dessutom en del, så det passar sig inte att berätta för någon. Eller?
Nu vet jag inte vad jag skriver igen.
Engelskaanalysen måste bli klar och jag måste lägga mig i tid, jag var ju så bra på dessa saker innan..

hade någonting att säga
Postat av: alice

snygg snygg bild, och du skriver så himla fint :)

2008-01-28 @ 16:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0