trade

Små, små steg och jag är på väg. Mörkret följer mig, men har ändå respekt och håller sig på avstånd. I min thailändska bok samlar jag ord värda att spara på. Ord som får det att pirra, att leva.
Speldosa
Mani
Skulderblad
Lyster
Vansinne
Jag lägger dem på hög, för senare användning. (Kanske är de mer än ord?)

Anja fyller arton och grattis grattis. Själv har jag inte ens funderat på att bli sjutton, och jag kan leka liten i minst ett och ett halvt år till. Det gör mig bara glad. Ångesten över framtiden finns där ändå, fast sålänge jag inte är aderton kan jag springa ifrån den. Lägga upp tankarna på hög.

I helgen blir det dansande. Dansande, kramade och möjligtvis en del kyssar i en nacke. Jag längtar.
Fast först ska jag läsa massvis, och försova mig från jazzkören (som f.ö börjar ta död på mig igen, trots att det inte finns någon häxa kvar).

hade någonting att säga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0