hymner till natten

image44

Igår kändes det som sommar, när jag var ute idag fick jag en stark känsla av att det var julafton om några dagar. Den där julkänslan som aldrig ifann sig när det väl var jul kröp fram och jag var nära att sätta på en dammig julskiva när jag kom in i värmen igen. Det hade inte varit fel. Julen vara än till påska.

Sara och jag planerar ett romantikutskott på skolan. Vi ska bjuda in folk till möten i stadsparken där vi ska hylla naturen, kärleken, musiken och, inte att förglömma, natten. Vi ska både ha djupa samtal om livet, men också dela det senaste skvallret om hurvida flickorna i vår omnejd blivit gifta eller inte. Alla ska ta med sig fika, hemmabakade bröd, gjorda på mjöl från trakten och mjölk från en ko man känner och kanske lite engelskt te.
Fina klänningar och härliga håruppsättningar krävs, och om intresset är så stort som vi väntar oss kommer snart hela Lund att vara involverat och vi kan ha stora bjudningar och baler.
Vi tänker också fråga våra lärare om de kan tänka sig att vara betjänter. Den trogna fröken Björkman som syr gardiner och sköter om de små barnen. Kvar finns nu bara att sitta i gräset och filosofera.
Ni kan skriva en intresseanmälan och skicka den till mig med en häst.



hade någonting att säga
Postat av: Anonym

haha.. det låter som en lysande idé! Im in. :D

2008-03-19 @ 17:59:46
URL: http://kerstinn.blogg.se
Postat av: sara

problem är dock var vi ska få tag i hästar och vagnar ifrån. men det löser vi på hålan, eller hur? :P

2008-03-25 @ 19:05:16
URL: http://mypassingdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0