please stop dancing

Vissa dagar finns ingenting att skriva, de bara är och det finns ingenting att göra åt det. Andra dagar dyker orden bara upp och försvinner ut genom fingertopparna utan att man förstår vad som händer.
Det är en sådan dag idag, och för mig spelar det inte den minsta roll att det kanske stannar där. Jag har inte skrivit mycket av värde, och kommer förmodligen inte heller göra det idag, men det är ändå så hemskt befriande och lugnande att veta att dessa dagar kommer. Dessa dagar av kreativitet och inspiration. När man går hemma i pyjamas hela dagen och väntar på att man ska få dricka vin på fredag, när man äter nektariner och ser på Top Model, när man minst anar det. Hoppfullt.

hade någonting att säga
Postat av: "nina"

i do agree! att det kan vara så himla olika alltså.. vissa dagar känner jag mig helt totalt oförmögen att formulera den minsta, ordinära mening. andra behöver jag liksom inte ens be om det! jag önskar bara att man kunde styra det lite mer, ha kontroll över sig själv. men det är kanske något man lär sig så småningom.

2009-08-26 @ 16:59:10
Postat av: fiian

fint skrivet, och alltid lika fina bilder!

2009-08-30 @ 23:50:39
URL: http://myllengrus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0