2009

JANUARI
2009 började i ett badkar i Östra Grevie och fortsatte sedan med Stream of Consciousness-hype, val av kurser och pluggande till slutprov. Bra saker var alfapetkvällen hos Lovisa och att det kom is på sjön.

FEBRUARI
I februari svängde jag om mitt sista lel-el, och tillbringade de flesta fredagskvällar med Ingvar Oldsberg och Johan. På sportlovet åkte jag till Blekinge och mös.

MARS
Mars var sådär som bara mars kan vara, men vi fick våra studentmössor i svarta lådor och firade 100-dagar till studenten. Jag åkte till London med min familj och såg Bob Dylan. Jag sålde kakor på vårkonserten och blåste runt i natten.

APRIL
Det finns bara en minnesvärd sak med april, Budapest. Fyra dagar i en vårstad med människor som om möjligt var ännu finare än vanligt, billig mat och billig sprit. En natt grät jag och en annan skrattade jag så mycket att jag inte trodde jag någonsin skulle kunna skratta mer.

MAJ
I maj skrev jag
och man blir överlycklig varje gång man känner att man måste nysa, för man har hört att hjärnan dör en millisekund då, en millisekund man slipper tänka på honom och helvetet man känner
Men lagom till att vi satte upp vår musikal och jag fick jobb på Statoil var allt bra igen, och resten av månaden var bara pepp, pepp, pepp.

JUNI
Början av juni var galen. Det hände saker hela hela tiden och jag var mitt i allting. Det kändes så himla bra, och jag räknade ner på alla möjliga sätt. Så tog vi studenten, och jag var sjuk i två veckor efteråt. Men det spelade ingen roll. Efter att skolan slutat åkte jag till Italien och sov i en vecka, hela vårens hets tycktes hinna ifatt mig.

JULI
Juli betydde gårdsfester hos Sara varma sommarkvällar, jobb och ganska mycket dans. Så fyllde jag arton och Johan kom hem från Frankrike. En helg åkte vi till min sommarstuga och strosade, och i slutet av månaden gick vi på nation för allra första gången.
AUGUSTI
I augusti jobbade jag nästan varje dag, men när jag lyckades få någon stund över gick jag på maskerader, picknickade med hallonsoda i Botan och dansade lite överallt. Så började folk flytta ut i världen och höll avskedsfester hit och dit, det var sorligt fast hemskt bra.

SEPTEMBER
I september blev jag litteraturvetare och lundastudent, två titlar jag gillade att bära. Vi drack öl ungefär varannan dag och gick fortfarande utan jacka. Sen åkte Sara, Johan och jag på roadtrip till Göteborg och hälsade på Emanuel en helg. Tillslut kom hösten.
OKTOBER
I oktober hann slentrianen ikapp och jag låg sömnlös i olika ställen på s, Sätofta, Stockholm och Skövde. Men språk- och litteraturcentrum var fortsatt fint och det finns ju alltid kaffe.
NOVEMBER
November började med en dålig fylla med mina klasskompisar och fortsatte sedan en resa till Italien och otaliha dansanta kvällar på diverse nationer. Jag och Johan firade två år tillsammans och jag blev sjuk av vaccinsprutan. Månaden slutade sedan med en spexsittning där vi dansade tills klockan var sex på morgonen.
DECEMBER
I december åkte jag till Stockholm ännu en gång, tyckte att delkurs tre kunde försvinna, och hamnade på en konstig fast bra fest hos Ninas efterfestkompis. Julen tillbringades som vanligt i både Lomma och Småland, och imorgon ska jag fira nyår med de finaste vännerna man kan ha.


hade någonting att säga
Postat av: Sara

we are awsome!

tack för ett underbart år bästa vän!

nu väntar jag på att du ska komma så att vi kan avsluta det rejält! :)



<3

2009-12-31 @ 16:39:54
URL: http://mypassingdays.blogg.se/
Postat av: m a l i n

GOTT NYTT ÅR:D!!!!

2009-12-31 @ 17:26:57
URL: http://fanjagdrunkna.blogg.se/
Postat av: Anonym

fint sammanfattat!

du och jag verkar ha tänkt likadant om detta, fast jag var lite segare med att publicera.. för att förtydliga: no soy un copycat.

2010-01-03 @ 16:56:43
URL: http://luckcomeseasy.blogg.se/
Postat av: nina

hihi, träffande, roligt och fint!

2010-01-15 @ 15:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0