måste bara få

min kropp är trött, förmodligen trött på mitt osunda intag av alkohol de senaste fyra kvällarna.
i onsdags drack jag vin med sara och somnade i soffan som är så förknippad med tårar och sömnlösa nätter att man får ont i magen av bara tanken.
i torsdags stod jag längs en vägg och drack öl med fina litteraturvetare. hanna bjöd mig på en öl för mycket, och när jag cyklade hem genom natten sjöng jag jens lekmans 'f-word' och förfrös tårna.
hanna bjöd på fest i fredags, efter att mor och far bjudit på lax och vin. jag förstod som vanligt på fyllan 'ramlar's genialitet och kände mig allmänt nöjd. fin, ovanlig känsla.
igår såg vi på tv tills klockan blev fem. tortellini, feta, vin, salem, choklad och allt för mycket prat om sextiotal, sen sprang vi till bussen och dansade på svartklubben. ett bra tag efter midnatt fällde jag tårar samtidigt som jag dansade, för att det var sista lundanatten innan syrénen slår ut. vi låg sked.
det har varit en fin vecka, och den avslutas med mad men i sängen, tomatsoppa och konsten att packa ner sitt liv.

hade någonting att säga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0